مدیریت و ارزش گذاری هویت برند به شیوه BAV

دوشنبه 16 شهریور 1394
232بازدید

همانطور که در نوشته ی قبل اشاره شد، مقوله “برندسازی”یکی از مباحثی است که کمتر به صورت علمی در کشورمان مورد توجه قرار گرفته است. این مساله زمانی بیشتر مساله ساز می شود که برخی از متخصصین برندینگ و یا شرکت های تبلیغاتی دست اندر کار در کشور ، هژمونی رسانه ای یا نهایتا افزایش سطح آگاهی از وجود یک برند ( Brand Awareness ) را مبنای کار برندسازی قرار می دهند که البته قدم اول و  کم اهمیت ترین بخش از شکل گیری تصویر برند در ذهن مخاطب است. متاسفانه بخش بسیار مهم تر و تاثیرگذارتر، یعنی ساخت و شکل دهی “شخصیت برند” ( Brand Personality ) کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از این رو در این شماره از سلسله مطالب “ستاره های تبلیغات ” به سراغ یکی از شرکت های تابعه شرکت “یانگ و روبیکام” یعنی ” باو” رفته ام تا شما را بصورت مختصر با شیوه  این شرکت  در زمینه شکل دهی شخصیت برند، آشنا سازم.
مدل ارزش گذاری برند شرکت یانگ و روبیکام ، ( BAV ( Brand Asset Valuator   نه تنها یک ابزار مدیریتی برند است، بلکه یک دیتابیس جهانی از احساس و درک مشتری از برند می باشد. در ۲۰ سال گذشته این شرکت به مطالعه  واکنش مشتری به ۵۰ هزار برند مختلف در ۱۰۰۰ شاخه در ۵۱ کشور در اقصی نقاط جهان پرداخته است. در این مطالعات داده های مختلف از نزدیک به یک میلیون نفر جمع آوری شده است.

زمانی که این شرکت استفاده از مدل BAV را آغاز کرد، نتایج غالب تئوری هایی که در زمینه “برندسازی” تا آن زمان معمول بود را زیر و رو کرد. این شرکت مجموعه ای از معیارهای جدید را کشف کرده است که به پژوهش و مطالعات آن شرکت قدرت پیش بینی و تشخیص را در زمینه “برند سازی” می دهد. برخلاف بسیاری از مطالعات، نگاه مدل BAV به یک برند، تنها در حدود دسته بندی صنفی نمی گنجد بلکه این مدل، نقش یک برند را در فرهنگ بررسی و مشخص می کند.
برای مشاهده ادامه مطلب و دیدن یک فیلم در برندینگ با زیرنویس فارسی لطفا اینجا کلیک کنید.
علیجاه شهربانویی  مشاور بازاریابی | مشاور برندینگمشاور تبلیغات
 




ادامه مطلب
برچسب ها : علیجاه شهربانویی , برند , برندینگ , مقالات برند , برندسازی , مشاور برند , مشاور برندینگ , نقد تبلیغات , بررسی تبلیغات , اصول برندسازی , بازاریابی برند , طراحی برند , مدیریت برند ,

آخرین مطالب ارسالی

ارسال نظر


کد امنیتی رفرش

درباره ما


  • مشاور تحلیل گر و مدرس بازاریابی و تبلیغات

آمار سایت

  • آمار مطالب
    کل مطالب : 86
    کل نظرات : 0
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا : 0

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 18
    باردید دیروز : 22
    گوگل امروز : 0
    گوگل دیروز : 0
    بازدید هفته : 197
    بازدید ماه : 452
    بازدید سال : 5,438
    بازدید کلی : 39,713

نظرسنجی

  • فکر می کنید چه مطالبی در اینجا می تواند برای شما مفیدتر باشد؟

تبادل لینک هوشمند

  • تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان علیجاه شهربانویی وآدرس http://alijah.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

    عنوان :
    آدرس :
    کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

جستجو


محبوب کنید